Eterna si fascinanta Romania

De multe ori cand merg pe strada incerc sa vad lucrurile din perspectiva unui strain, cel putin strain de orasul meu. E destul de greu sa-mi dau seama ce intelege cineva cand trece prin fata garii, de exemplu. De la cinci ani trec pe acolo mai des sau mai rar si in timp am ajuns sa ma obisnuiesc cu ‘peisajul’ (si faptul ca am ajuns sa ma obisnuiesc mi se pare destul de ingrijorator).
Daca imi imaginez ca sunt un turist care vine din Arad de exemplu, si ies din gara (care e mizerabila), vad vagabonzi, o terasa/carciuma si cladiri construite in cel putin trei perioade diferite, unele mai darapanate decat altele.
Cred ca sunt putine locuri in orasul asta unde situatia este mai rea decat aici. Poate nu ar trebui sa conteze atat de mult care e locul, cat ca exista un asemenea loc, dar mi se pare tipic romanesc: vrem sa avem o imagine buna? Da. Vrem sa aiba strainii o parere buna despre noi? Da. Facem ceva sa-i ajutam pentru asta? Nici macar in gara.

~ de lemoncraze pe Iunie 1, 2007.

Un răspuns to “Eterna si fascinanta Romania”

  1. Gara si aeroportul ar trebui sa fie locurile cele mai ingrijite dintr-un oras, ca practic sunt portile lui. Lasand aeroportul la o parte, gara este cel mai infect loc din orice oras din Romania, nu numai din Timisoara care a decazut in ultimul timp, cum sincer nu ma asteptam sa se intample. ma asteptam sa infloreasca, sa se dezvolte, dar e demult lasata in urma de alte orase mai mici si mai subdezvoltate ca ea…

Lasă un răspuns

 
