Serenissima


In clasa a XI-a ni s-a cerut sa facem o prezentare a unui oras pentru ora de engleza. Nu mai stiu ce oras am ales eu, dar colega mea de banca a ales Venetia. Dupa prezentarea ei am inceput sa fiu mai atenta cand auzeam ceva despre Venetia si in timp a ajuns sa fie unul din orasele pe care imi doream sa le vad.

In vara aceasta am ajuns sa vad Venetia si am fost placut impresionata. Vazusem poze, vazusem reportaje, dar nimic nu se compara cu o plimbare de cateva ore prin oras, fara un tel precis, cu surprize mai mari sau mai mici pe fiecare straduta.
Plimbarea in Venetia a inceput cand am coborat din vaporas si am mers pe malul lagunei pana in piata San Marco. Basilica este extraordinara, cu mozaic de aur care acopera peretii si cu un nivel doi de unde se poate admira piata cu porumbeii si turistii ei.

Pentru ca m-am pierdut de grup (sau mai bine spus, ei nu m-au asteptat) am continuat singura pe stradutele incredibil de inguste, printre magazine, biserici si cofetarii. Am ajuns si pe podul Rialto, dupa ce am cautat ceva vreme, urmarind destul de rarele semne de pe cladiri si indicatiile prin semne ale unor vanzatori amabili.

In plimbarea mea am ajuns si pe cateva strazi laturalnice, unde erau doar iesirile de servicu ale unor restaurante, am vazut si rufe intanse la uscat in balcoane prea mici ca sa poata fi balcoane cu adevarat – am fost putin in Venetia venetienilor, nu doar in cea a turistilor, si mi-a placut foarte mult.

~ de lemoncraze pe Septembrie 21, 2007.

4 răspunsuri to “Serenissima”

  1. Mmm,draga mea ureaza-mi bun venit la tine pe blog pt k de acum promit solemn ca o sa te fac sa te saturi de mine:P. Am ceva mai mult de comentat, asa ca sper sa nu te plicti prea tare…
    In leg cu compunerile despre orase care erau musai in liceu, vreau sa-ti povestesc o intamplare de-a mea pe timpul cand eram in practica la liceul Economic din TM.Predam franceza si s-a nimerit ca asta sa fie tema orei respective..Asa ca am impartit repede clasa in grupe si ce crezi?! Cand sa verific si eu rezultatul muncii lor in grup,am constat cu stupoare ca toata lumea a scris despre Paris dar nimeni nu l-a vizitat:).
    Despre minunata Venetia am auzit numai lucruri superbe,desprinse parca din povesti;pozele voastre de prin concedii imi confirma asta si iti marturisesc ca va invidiez pe toate cele care v-ati bucurat de raiul acesta de pe pamant… Prietena mea cea mai buna locieste in Venetia de vreo 7 luni si am primit si eu invitatie sa ma prezint pe acolo de Craciun…Sounds great,hm?!Poate cand ma intorc o sa iti povestesc si eu impresiile mele despre orasul de poveste…Pana atunci insa, ma rasfat cu pozele voastre, cu multe sperante si atat.:)
    Intrebare: oare cum naiba iese din casa(ca sa-si cumpere o paine,sa zicem)un om obisnuit care locuieste intr-o cladire din ultima poza de pe postul asta? In loc sa sune la taxi, suna la gondolier si zice: „Si,pronto, vorei una gondola pana vizavi!”:))
    Si inca ceva:cum ai reusit sa te pierzi de grup si cum Dumnezeu de nu te-ai ratacit in marea aia de oameni si de cladiri impunatoare ? Dk te-ai fi ratacit, probabil ca acum ai fi fost un boschetar prin Venetia, dar cred ca ar fi fost mult mai multumitor decat sa traiesti in mizeria asta romaneasca…Dar asta e un subiect pt un post urmator,nu ?!

  2. mmmm, Venetia. Poate nu sunt eu tocmai fana, dar pozele si povestile tale despre ea ma fac sa vreau ca intr-o buna zi sa o vad si eu. Sper numai sa nu se scufunde pana ajung eu la ea. ;))

  3. Eu m-am indragostit de Viena! La Venetia nu am fost, dar mi-ar place…

  4. @ just me: Este extraordinara Ventia si daca mergi de Craciun poate reusesti sa vezi ceva mai mult si cu mai putini turisti in jur.
    Despre mine si orientarea de una singura prin Venetia… eu m-am descurcat in toate orasele pe unde am fost, cu sau fara harta. Singura mea problema e Timisoara 🙂
    @ hellene: dupa ce vezi Franta, poti sa incerci si Italia. Eu cred ca n-o sa fii dezamagita.
    @ carina: Si eu m-am indragostit de Viena anul acesta, la a doua vizita 🙂 Cred ca depinde mult si de ce ai ocazia sa vezi. O sa scriu un post si despre Viena, dupa ce termin Italia 🙂

Lasă un răspuns

 
