La portile Orientului

Poate ca daca nu as fi vazut cum e „la ei”, mi-ar fi placut mai mult tarisoara noastra, dar stiind ca la ei e mai ordine, mai curatenie, oamenii sunt mai civilizati, mai amabili, mi-e greu sa ma obisnuiesc cu ce e la noi. E adevarat ca la ei sunt reguli si amenzi, si poate ca de frica sanctiunilor sunt ei civilizati, dar sunt, si acolo nu mi-a fost teama sa merg singura pe strazi intunecate, in orase necunoscute.
De cateva luni nu m-am mai uitat la stiri, pentru ca stiu ce se arata in fiecare zi, si stiu ca nu se intampla nimic. Ma gandesc cu teama ca am ajuns sa ni se para normal sa fie cate cinci, sase crime la fiecare jurnal de stiri, doua sinucideri si nenumarate batai.
As vrea sa vadem lucruri bune, si sa nu trebuiasca sa asteptam sau sa le cautam, as vrea ca oamenii din tara asta sa nu fie acoperiti de cei care au uitat ce inseamna sa fii om.

~ de lemoncraze pe Octombrie 25, 2007.

4 răspunsuri to “La portile Orientului”

  1. ai uitat de violuri 🙂 si alea au un rol important la stiri… eu nu cred ca toate astea nu se intampla si la „ei”…doar ca nu se face subiect de stiri din asa ceva. e vorba de viata mai putin nefericita a unor oameni, nu de un subiect de interes national.

  2. Nici eu nu ma mai uit la stiri de cand cu faza cu animalele. Si asa cum zici, am ajuns sa ni se para atat de normale crimele pe care le vedem zi de zi la aceeasi ora incat nu ne mai socheaza si nu ne mai induioseaza nimic. Patetic.

  3. Da, e trista viata asta uneori… Si eu eram asa fericita „in pielea mea”, apoi o scurta calatorie la Berlin m-a facut sa tanjesc dupa tari straine, dupa o viata relaxata si fara griji… Dupa mutarea asta (impusa de conjunctura) la Bv, urmatorul pas e Belgia sau Franta! 🙂

  4. @ashblonde: oricum, cred ca la ei se intampla mai rar. Si imi e greu sa-mi imaginez ca doi francezi sis dau cu sapa in cap ca unul a mutat gardul cu un metru mai incolo… Oricum, la ei media parca e mai orientata spre informare.

    @Tomata: Si pentru mine reportajele cu animalele au fost ultima picatura. Oricat de mult ar spune ei ca e groaznic si tragic, parca se vede ca se bucura ca au o stire.

    @Emmie: Stiu ce zici. Si eu as pleca daca as avea unde si certitudinea ca pot sta mai mult de o luna-doua.

Lasă un răspuns

 
